FAQ

Här samlar vi era frågor, saknar du någon fråga skicka gärna in via kontaktformuläret.

Behövs laddning för kreatin?

Questions and Answers signpostNär kreatin först blev ett populärt kosttillskott så rekommenderade tillverkare att du skulle ”ladda” när du började ta kreatin, vanligvis under 5-7 dagar för att få dina muskler mättade med kreatin vilket skulle ge snabbare resultat. Denna teori har aldrig bevisats i någon vetenskaplig forskning och idag rekommenderar de flesta tillverkare att du helt enkelt tar 3-5 gram kreatin dagligen.

Vad är Creapure ® kreatin?

Creapure ® anses vara kreatinbranschens ”gold standard” av kreatintillverkare. Creapure ®-kreatin tillverkas i Tyskland och kan hittas i hundratals kreatin produkter som säljs över hela världen. För att ta reda på om ditt kreatinpulver eller kapslar har Creapure ® bara leta efter ”Creapure ®” i näringsinformation.

Vad är kreatin Monohydrat?

Som namnet antyder är det mikroniserat kreatinmonohydrat regelbunden kreatin pulver som har mikroniseras. Mikronisering är den process för att mala pulvret till en ultra-fin form, vanligen ca 20 gånger finare än vanlig pulver. Vad detta innebär är kreatinet löser sig i vätska mycket snabbare, och i teorin, att absorberas lättare av kroppen. Om du någonsin provat icke-mikroniserat kreatin vet du att det kan bli en hel del ”grus” i botten av glaset eller din shaker. Detta är kreatin som inte har lösts upp. Detta är viktigt kreatin du behöver i din kropp, inte i botten av en kopp.

De flesta kreatintillskott är nu finmalda. Vi rekommenderar att du alltid använder en mikroniserad produkt för att få bästa resultat.

Påverkar Koffein kreatinmonohydrat?

Enligt Creapure, en av de mest respekterade tillverkarna av kreatinmonohydrat i Tyskland så kan stora doser av koffein påverka dina resultat från att ta kreatin. Men mindre doser av koffein såsom kaffe och de flesta pre-workout bör vara okej.

Läs mer på kreatinkungen.se startsida. Hoppas information är till hjälp!

CLOSE
CLOSE